Home » اخبار » پاکیزگی، هدیه طبیعت دوستان و کوهنوردان ایلامی به دره افسانه ای ویژدَروَن

پاکیزگی، هدیه طبیعت دوستان و کوهنوردان ایلامی به دره افسانه ای ویژدَروَن

ویژدرون یکی از دره های ژرف و شگفت انگیز ایران در حوزه زاگرس و استان ایلام است که جاذبه های سحرانگیزی برای گردشگران و کوهنوردان دارد.

به گزارش روابط عمومی هیات شهرستان ایلام، این دره اساطیری یکی از جاهای دیدنی استان ایلام است که در فاصله‌ ۲۰ کیلومتری شهرستان ایلام و در کنار سد زیبای چم گردلان و در نزدیکی روستای مهر شهرستان ملکشاهی قرار گرفته است.

ویژدرون در ماههای مختلفی از سال پذیرای گروههای کوهنوردی و گردشگری بسیاری است که نه تنها از استان ایلام بلکه از نقاط گوناگون کشور برای تجربه یک روز هیجانی و شگفت انگیز در یک دره ی افسانه ای و شگفت انگیز  به این مکان می آیند.

ازدیاد سفر گروههای گردشگری در سالهای اخیر  به این منطقه باعث شده است که در برخی از مناطق پر رفت و آمد این دره ی زیبا شاهد انباشت زباله باشیم.

تعدادی از اعضای گروههای کوهنوردی ایلام در روز سه شنبه مورخ ۲۸ مرداد در سفر به دره ی ویژدرون علاوه بر گردشگری و طبیعت گردی، در یک حرکت زیبا بخش زیادی از برنامه سفر یک روزه خود را به پاکیزی کردن مسیرهای پررفت و آمد این دره از زباله اختصاص دادند.

این گروه کوهنوردان ایلام برای دسترسی به این دره و پاکسازی آن از زباله  اینبار مسیر ایلام- مهران و روستای گلان را برای این برنامه یک روزه انتخاب کردند.

برای انجام این برنامه زیبا گروههای مختلفی از جمله هیات کوهنوردی استان ایلام و شهرستان ایلام، سازمان حفاظت محیط زیست و همچنین اعضای باشگاههای کوهنوردی جمشید، دیار و واران حضوری فعال داشتند تا دره ی زیبای ویژدرون اینبار در عوض هیجان و طراوتی که همیشه تقدیم کوهنوردان می کند توانسته باشد پاکیزگی از دست رفته خود را بار دیگر از دستان کوهنوردان طبیعت دوست دریافت کند.

عکس ها را در ادامه ملاحظه کنید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *